باغ تالار,تشريفات مجالس,خدمات مجالس,تشريفات عروسي,باغ تالار عروسي
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 3
دیروز : 14
افراد آنلاین : 1
همه : 1107

http://www.aslani-wedding.com

درست است كه دوران نامزدي بسيار شيرين است، اما يادتان باشد كه در دوران نامزدي طولاني موجب دردسر است. هرچه اين دوران طولاني تر شود ؛ 1. سوال هاي اطرافيان درباره ي تاريخ برگزاري مراسم عروسي بيش تر مي شود، زيرا همه مي خواهند بدانند تا كي فرصت خريد كردن و اماده شدن دارند.2.تصميم گيري در انتخاب برخي چيزها مشكل مي شود و اصولا وسواس ايجاد مي شود.مثلا اگر در اويل دوران نامزدي يك لباس عروس پسنديده باشيد، در انتهاي دوران نامزدي آن مدل لباس دل تان را زده و احساس مي كنيد مدل ديگري را دوست داريد.

3. وسواس و ايرادگيري ها و حرف و سخن هاي اطرافيان بيش تر مي شود.مثلا اگر جيزي در مراسم عروسي نقص داشته باشد همه مي گويند : بعد از اين همه وقت اين بود عروسي شون؟ !! 4. همه چيز لوث مي شود. يعني در اثر حرف ها و موضوعات تكراري در باره ي عروسي تمام هيجان ها تبديل به بي ميلي مي شود. 5. مشاجره ها بيش تر مي شود. اين جر و بحث ها مي تواند بين عروس و داماد، عروس و مادر شوهر، مادر و دختر و … باشد.6. پاي اطرافيان به ميان كشيده مي شود و همه اجازه ي دخالت در اين امور خانوادگي را به خود مي دهند. پس بهترين كار اين است كه بلافاصله بعد از نامزدي نسبت به برنامه ريزي جشن عروسي اقدام كنيد و از همسر خود بخواهيد تا اين موضوع را جدي بگيرد. ضمنا بايد بدانيد كه زمان مناسب براي طول دوران نامزدي چهار تا هفت ماه است.

♦ حداقل از يك هفته قبل از عروسي حسابي به سلامتي خود اهميت دهيد. افراد مريض را ملاقات نكنيد با كسي روبوسي نكنيد، تاريخ مصرف مواد غذايي را قبل از مصرف شان بخوانيد و مراقب تغذيه ي خود باشيد تا بيماري گوارشي نگيريد. مطمئن باشيد در صورت بيمار شدن از عروسي خود چيزي نخواهيد فهميد.

♦ در برگزاري يك مراسم عروسي ، طبيعي است كه عروس، داماد و خانواده هاي شان، هر كدام خواسته ها و سليقه هاي متفاوتي داشته باشند. بهترين راهكار براي آن كه ميزان كدورت ها به حداقل برسد اين است كه اول اجازه دهيد همسرتان نظر و دلايل خود را كامل بيان كند. شايد دليل او شما را قانع كرد. دوم اين كه انعطاف پذير باشيد. همان طور كه مي دانيد انعطاف پذيري اصل مهمي در زندگي زناشويي است كه شما مي توانيد از همان روزهاي اول خواستگاري و … آن را تمرين كنيد.

♦ تقسيم وظايف كنيد.براي آن كه فشار و اضطراب كم شود، بايد كارها را تقسيم كرد. بعد از آن كه ليستي از كارهاي تان تهيه كرديد، با همسرتان بنشينيد و آن ها را بين خود و همسرتان تقسيم كنيد. اگر هم شخصي مثل خواهر، برادر و … وجود دارد كه مي توانيد روي او حساب كنيد . بعضي از كارها را نيز به عهده ي او بگذاريد تا همه چيز در اسرع وقت انجام شود.

♦ اگر براي برگزاري يك مراسم عروسي و تهيه ي منزل و … نياز به كمك مالي داريد ، مي توانيد به يكي از شعب بانك ها سري بزنيد و شرايط گرفتن وام ازدواج را جويا شويد. البته شايد بتوانيد اين كار را تلفني نيز انجام دهيد.

♦ كساني كه يك سال قبل از ازدواج شان به طور مداوم و بدون وقفه بيمه داشته باشند، بعد از عقد مي توانند پاداشي از شركت بيمه دريافت كنند.اين پاداش شامل حداقل حقوق يك ماه است و در صورتي كه هم زن و هم شوهر داري شرايط بالا باشند، هر كدام جداگانه مي توانند جايزه شان را دريافت كنند. براي اين منظور بايد به همان شعبه اي كه در آن بيمه هستند مراجعه كنند. البته لازم به ذكر است كه اين ازدواج بايد اولين ازدواج افراد باشد و اگر مثلا شوهر قبلا ازدواج كرده باشد، اين پاداش به شوهر تعلق نمي گيرد و در صورتي كه زن شرايط فوق را داشته باشد مي تواند براي دريافت جايزه اقدام كند.

♦ به خانواده هاي تان اجازه ي دخالت ندهيد اگر به مشورت نياز داشتيد اول با يكديگر و سپس با مادر و پدر ها مشورت كنيد.

♦ يادتان باشد كه از همان اول بايد افسار زندگي تان را خودتان در دست بگيريد. البته نبايد تحت هيچ شرايطي دل كسي را برنجانيد يا به كسي بي احترامي كنيد اما دخالت بي جاي اطرافيان فشار را روي عروس و داماد چند برابر مي كند و گاهي باعث دوري زوج از يكديگر مي شود. پس در حالي كه به نظرات ديگران احترام مي گذاريد در نهايت تصميم گيرنده ي اصلي خودتان هستيد.

♦ معمولا عروس و داماد در روزهاي نزديك به عروسي فشار و اضطراب زيادي را متحمل مي شوند . براي اين كه كمي از اين فشار را كم كنيد مي توانيد زنگ تفريحي به خود بدهيد. مثلا بعد از انجام يك سري كارهاي مربوط به عروسي، يك سينما يا رستوران برويد و كمي با هم خلوت كنيد . بدين ترتيب سعي كنيد فكرتان را از روي موضوع عروسي منحرف كنيد تا كمي مغزتان آرامش پيدا كند.

♦ همه بايد بدانند كه براي خريدهاي عروسي نياز به همه ي فاميل نيست. معمولا در بعضي خانواده ها، براي خريدهاي عروس و داماد، اشتياق تمام فاميل اعم از عمه ، خاله ، مادر شوهر، مادر زن و … بيش تر از خود عروس و داماد است و رسم بر اين است كه عروس و داماد با اين كار به بزرگ ترهاشان احترام بگذارند. اما عروس و داماد با اين كار پاي ديگران را از همان اول به زندگي شان باز مي كنند و اكثر اوقات اختلاف نظرهاي بين دو خانواده باعث به وجود آمدن كدورت و حرف و سخن بين آن ها مي شود كه تاثير مستقيمي روي زندگي زوج دارد. توصيه ي ما به عروس و داماد اين است كه تا آن چايي كه مي توانيد سعي كنيد خريد هاي تان را فقط با يكديگر انجام دهيد. در صورتي كه خودتان احساس بي تجربگي و نياز كرديد مي توانيد از مادر هاي تان يا كسي كه سليقه ي او را قبول داشته باشيد كمك بگيريد.

♦ هنگامي كه در مراسم عقد اقراد فاميل هديه اي براي عروس و داماد مي آورند تا به آن ها بدهند در صورتي كه هديه پول باشد ادب حكم مي كند كه مبلغ آن شمرده نشود. مي توانيد فقط اعلام كنيد كه مثلا عموي كوچك عروس وجه نقد هديه آورده اند و همين جمله براي همه كافي است. پول را از او بگيريد و بدون آن كه آن را بشماريد درون جعبه يا كيف كادوهاي تان بگذاريد تا در اسرع وقت هر چند بار كه خواستيد آن ها را بشماريد. برخي از افراد ممكن است با اعلام مبلغ كادوشان در مقابل ديگران احساس حقارت كنند و اين براي شما خيلي زشت است كه كسي براي تان هم كادو بياورد و هم احساس حقارت كند.

♦ عروس و داماد بايد به راه رفتن خود توجه كنند. ايستادن ، نشستن و راه رفتن زيبا در فرم و زيبايي اندام نقش موثري دارد .كساني هستند كه اندام خوب و مناسبي دارند اما با فرم غلط راه رفتن شان اين سرمايه را ضايع مي كنند. توجه كنيد كه خوب ايستادن به اين معنا نيست كه مانند يك نگهبان خبردار بايستيد بلكه بايد شكم را تو ببريد، شانه ها را عقب و پايين بكشيد، قوز نكنيد، كمي سر را به سمت بالا و كمر را صاف نگاه داريد، شل و بي حال راه نرويد. هنگام نشستن نيز همين حالت راست و كشيده ي خود را حفظ كنيد. اين كار را تمرين كنيد تا براي روز عروسي ملكه ي ذهن تان شود.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ] [ ۰۱:۱۱:۱۶ ] [ اصلاني ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

تشريفات بزرگ اصلاني برگزاركننده بزرگترين تشريفات مجالس در ايران . 39 24 245 0912 - ۳۴ ۹۲ ۶۹ ۸۸ – ۰۲۱
موضوعات وب
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب